In mijn ronde doorheen het land bezocht ik het gerechtsgebied van Bergen.
In de verschillende ressorten werken magistraten, griffiers en gerechtspersoneel elke dag opnieuw aan een sterkere en een geloofwaardige Justitie. Met deze bezoeken wil ik hun ervaringen en de noden op het terrein van dichtbij begrijpen, zodat we het beleid zo goed mogelijk kunnen afstemmen op de praktijk en zoveel mogelijk inzichten kunnen meenemen.
Mijn aanpak blijft gericht op betrokkenheid en gezamenlijke besluitvorming om veiligheidsuitdagingen en de noden binnen Justitie duurzaam aan te pakken.
Hoe verbeteren we de staat van onze gerechtsgebouwen? Hoe verhogen we de veiligheid van het personeel van onze hoven en rechtbanken en het Openbaar Ministerie? Hoe kunnen we meer mensen warm maken voor een carrière binnen Justitie? En hoe kan Justitie zichzelf zo efficiënt mogelijk organiseren? Samen met de rechterlijke orde werken we intensief verder aan haalbare en gedragen voorstellen.